Sunday, August 8, 2010

:: sahabat .. janji padaku dua perkara ::


" sahabat".

aku mengangkat kening. kenapa?

"janji pada aku dua perkara." zaman mengepal pnumbuk dan mendekatkannya pada dada kiriku.

"pertama, ingati aku dalam setiap doamu."

hati aku tiba-tiba rasa sebak. sinaran mata zaman dan sentuhannya kepadaku membuatkan aku terasa seperti dia sedang meluahkan satu harapan yang teramat besar kepadaku.

"kedua?"

zaman menarik nafas sebentar. "kedua, kalau aku jatuh, hulurkanlah tanganmu kepadaku.bila aku bengkok kau luruskanlah aku."

- novel TERASING , oleh HILAL ASYRAF -

.. novel yang sangat berbeza. penulisnya membawa satu dimension baru dalam dunia penulisan. Ia mengisahkan keutuhan kasih sebuah persahabatan dan luhurnya cinta dalam garapan redha ILLAHI...

:: SAHABATKU .. UHIBBUKAFILLAH ::

No comments: